Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu Sportoveleginy.sk

ČLÁNOK 1

Vymedzenie pojmov

  1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je SPORT ONE s.r.o., so sídlom Gorkého 10, 811 01  Bratislava - mestská časť Staré Mesto, info@sportoveleginy.sk., IČO: 55898785, DIČ: 212 213 2331, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, vložka 46180/R. Nie sme platcami DPH. 
  2. Predávajúcim je SPORT ONE s.r.o., so sídlom Gorkého 10, 811 01  Bratislava - mestská časť Staré Mesto, info@sportoveleginy.sk., IČO: 55898785, DIČ: 212 213 2331, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, vložka 46180/R. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.sportoveleginy.sk je spoločnosť SPORT ONE s.r.o., so sídlom Gorkého 10, 811 01  Bratislava - mestská časť Staré Mesto, info@sportoveleginy.sk., IČO: 55898785, DIČ: 212 213 2331, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, vložka 4618/R. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  3. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia. 
  4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová). 
  5. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formulára.
  6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
  7. Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak. 

 ČLÁNOK 2

Cena

  1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné.
  2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.

 ČLÁNOK 3

Objednávka

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby. 
  2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb. Objednávka sa jej odoslaní stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim. 
  3. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho. 
  4. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže predávajúci objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento mu je povinný predávajúci vrátiť do 14 dní. 
  5. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.

 ČLÁNOK 4

Platobné podmienky

  1. Za tovar v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
  2. a) platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru), 
  3. c) platba na základe faktúry so splatnosťou uvedenou na faktúre - tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet,
  4. d) platba na základe darčekového poukazu.
  5. Darčekový poukaz predstavuje predplatený objem peňažných prostriedkov, ktoré môže kupujúci využiť pri nákupe na základe dostatku voľných predplatených peňažných prostriedkov. Dátum platnosti poukazu je uvedený na ňom. Nominálnu hodnotu darčekového poukazu je možné dohodnúť s kupujúcim. Poukaz je možné použiť len jednorazovo v plnej výške v jednej objednávke. Hodnotu darčekového poukazu nie je možné rozdeliť a použiť v ďalších objednávkach. Pre uplatnenie darčekového poukazu je potrebné vyplniť objednávku na www.sportoveleginy.ska do uvedeného políčka vložiť zľavový kupón.
  6. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
  • množstevnú zľavu,
  • zľavu na základe aktuálne prebiehajúcej akcie.

Poskytované zľavy nie je možné kumulovať. Aktuálne prebiehajúce akcie sa nevzťahujú na zľavnený tovar. 

 ČLÁNOK 5

Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
  2. Ak je tovar skladom je štandardná lehota doručenia do 5 - 7 pracovných dní od zaevidovania objednávky ak sa s kupujúcim nedohodli inak.  Kuriérska služba garantuje doručenie balíka do 48 hodín v rámci Slovenskej republiky.
  3. V rámci zahraničných objednávok predávajúci doručí tovar podľa dodacej lehoty príslušnej pošty. 
  4. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
  5. Faktúra (daňový doklad) je zákazníkovi zasielaná elektronicky na e-mailovú adresu, ktorú  zákazník uviedol pri vytváraní objednávky.
  6. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
  7. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
  • kuriérskej spoločnosti (DPD),
  • Slovenskej pošty, a.s., so sídlom Janka Palu , 914 41 Nemšová, 
  • osobne na predajni - rezervácia tovaru. 

 ČLÁNOK 6

Poplatok za prepravu, balné a možnosti platieb

  1. Pri platbe vopred na bankový účet na základe faktúry si za dopravné účtujeme: 
  2. a) pri doprave Slovenskou poštou pre zahraničné objednávky, kde lehotu doručenia uvádza Slovenská pošta podľa krajiny doručenia (zvyčajne 5-7 pracovných dní po expedícii z nášho skladu) - vyčíslený poplatok podľa váhy tovaru a platného cenníka Slovenskej pošty. 
  3. b) pri doprave Slovenskou poštou pre objednávky v rámci Slovenskej Republiky s doručením do 3-7 pracovných dní po expedícii z nášho skladu - vyčíslený poplatok podľa váhy tovaru a aktuálneho cenníka Slovenskej pošty. 
  4. c) pri doprave kuriérskou spoločnosťou v rámci SR s doručením do 5-7 pracovných dní po expedícii z nášho skladu - 5,- EUR (pri objednávke nad 80 EUR je doprava zdarma). 
  5. d) pri doprave kuriérskou spoločnosťou v rámci ČR s doručením do 5-7 pracovných dní po expedícii z nášho skladu - 8,- EUR (pri objednávke nad 80 EUR je doprava zdarma). 
  6. Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi): 
  7. a) pri doprave kuriérskou spoločnosťou s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu - 5,- EUR (pri objednávke nad 80 EUR je doprava zdarma). 

TOVAR NA DOBIERKU POŠTOU NEPOSIELAME. 

  1. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru ako aj cien za tieto služby.
  2. Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané v objednávke. 

 ČLÁNOK 7

Prevod vlastníckeho práva

  1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
  2. Tovar, na ktorý sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.

 ČLÁNOK 8

Storno kúpnej zmluvy

  1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.

 ČLÁNOK 9

Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa

  1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
  2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné  odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu DRAZIL s.r.o., P.O.BOX 36, 914 41 Nemšová. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. kópiu faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona).
  3. Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene ako poistenú zásielku.
  4. Na odstúpenie od zmluvy môže využiť nasledovný formulár: FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
  5. Na e-mail reklamacie@sportoveleginy.sk napíšte dátum odoslania reklamovaného tovaru a variabilný symbol (číslo) faktúry. 
  6. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
  7. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
  8. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. 
  9. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. - medzi tieto sa zaraďuje tovar zhotovený na základe požiadaviek spotrebiteľa, tovar, ktorý nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť ak bol zabalený a tento obal bol porušený, aktuálne znenie je dostupné v platnom zákone uvedenom v tomto bode.
  10. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.

 ČLÁNOK 10

Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
  2. Kupujúci je povinný:
    • prevziať objednaný tovar,
    • zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
    • prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
  3. Predávajúci je povinný:
    • dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
    • spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar.

 ČLÁNOK 11

Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Prevádzkovateľom osobných údajov podľa čl. 4 bod 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov je SPORT ONE s. r. o.  IČO: 55898785 so sídlom Gorkého 10, 811 01  Bratislava - mestská časť Staré Mesto. Kontaktné údaje prevádzkovateľa sú: adresa: Gorkého 10, 811 01  Bratislava - mestská časť Staré Mesto, email: info@sportoveleginy.sk, telefónny kontakt +421 908 111 447. Prevádzkovateľ nemenoval zodpovednú osobu pre ochranu osobných údajov.
  2. Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje, ktoré ste mu poskytli alebo osobné údaje, ktoré prevádzkovateľ získal na základe plnenia Vašej objednávky. Prevádzkovateľ spracováva Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje nevyhnutné pre plnenie zmluvy.
  3. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti, ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo štátnym orgánom v prípade kontroly. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom. Prevádzkovateľ prehlasuje, že prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu osobných údajov. Správca prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup iba ním poverené osoby.
  4. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:  
  5. a) právo na informácie, ktoré sú plnené týmto obsahom a obchodnými podmienkami, 
  6. b) právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvané, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail info@sportoveleginy.sk,
  7. c) právo na opravu osobných údajov -§ 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,   
  8. d) právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,   
  9. e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,

f)právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,

  1. g) právo na prenosnosť osobných údajov,
  2. h) právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.                                                                                                                                                                                            

5.Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov správca osobné údaje vymaže.  V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.

            Príjemcovia osobných údajov sú osoby:

  • podieľajúce sa na dodaní tovarov / služieb / realizácii platieb na základe zmluvy,
  • zabezpečujúce služby prevádzkovania e-shopu (Shoptet) a ďalšie služby v súvislosti s prevádzkovaním e-shopu,
  • zabezpečujúce účtovnícke služby
  1. Odoslaním objednávky z internetového objednávkového formulára potvrdzujete, že ste oboznámený/á s podmienkami  ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate. S týmito podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového formulára. Zaškrtnutím súhlasu potvrdzujete, že ste oboznámený/á s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.

Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2024                                       

ČLÁNOK 12

Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

  1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. §420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade, že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia, osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X 2. písm. a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.   
  2. Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk. 
  3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti. 

 ČLÁNOK 13

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
  4. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk. 
  5. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícii v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu. 
  6. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov. 
  7. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
  8. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.  
  9. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. januára 2024.

 

 

 

REKLAMAČNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU

(E-SHOPU)

neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok

  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
  2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania)  na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane  spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok.
  3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
  4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
  5. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
    1. k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
    2. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
    3. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
    4. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
    5. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    6. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok,
    7. na tovar alebo časť tovaru resp. chybu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena a o ktorej kupujúci vedel v čase vykonania objednávky.
  6. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
  7. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
  8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu DRAZIL s.r.o., P.O.BOX 36, 914 41 Nemšová avšak nie na dobierku ale ako doporučenú  zásielku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a vyplnený REKLAMAČNÝ FORMULÁR alebo FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY. Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu). Na e-mail reklamacie@sportoveleginy.sk napíšte dátum odoslania reklamovaného tovaru a variabilný symbol faktúry prípadne číslo účtu v tvare IBAN, ak žiadate o refundáciu finančných prostriedkov.
  9. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme konkrétne  prostredníctvom e-mailu. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne. 
  10. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
  11. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
    1. pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas, pričom táto vada musí byť odstránená bez zbytočného odkladu. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci,
    2. kupujúci môže požadovať namiesto opravy vady  výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
    3. predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú vec za  nezávadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti, 
    4. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Takéto isté právo ma kupujúci v prípade, ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať, 
    5. ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  12. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  13. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote. 
  14. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar sa môže pri preprave poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.
  15. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
  16. Kontakt SPORT ONE s.r.o., Gorkého 10, 811 01  Bratislava - mestská časť Staré Mesto, info@sportoveleginy.sk.